marek vašut

Fogaskerekű vasútJungfrau Region, TOP OF EUROPE (Jungfraujoch), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Eddig tudtam visszatartani magamat (ezt a helyet utoljára akartam feltenni, de annyi). Ez a non plus ultra Európában, itt lehet a legmagasabbra felmenni egy közönséges turistának. Konkrétan: a legmagasabb pont: 3571…

Erdei vasútSzilvásvárad, Szalajka völgy, erdei vasút

Egerszalóki nyaralás alkalmával látogattunk el ismételten a Szalajka völgybe. Megérkeztünk a völgy bejáratához, majd onnan elsétáltunk az erdei vasút Szalajka völgy-Fatelep állomáshoz. Megvettük a vonatjegyeket és beélesített kamerával vártuk, hogy induljon a vonat…

VasútSzentendre - Skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Minap ellátogattunk a szentendrei skanzenbe. Régen voltunk már itt, így nagyon szembetűnő volt a fejlődés a korábbi időszakhoz képest. Az új létesítmények közül a legjobban a skanzenvasút tetszett. teljesen korrekt kiépítéssel…

Fogaskerekű vasútPuchberg am Schneeberg, Schneebergbahn (2022), SzG3

Eddig két olyan hely volt, ahol már voltunk, de nem tudtunk felmenni a hegy tetejére: ez és a Lomnici csúcs. Vagy az időjárás miatt, hol a tömeg miatt, vagy mert túl korán mentünk oda és pld a Schneebergbahn csak a Hengsthütte állomásig ment, május 1-e előtti időszak…

Erdei vasútSzilvásvárad, erdei kisvasút, SzG3

Ez a bejegyzés amúgy szorosan kapcsolódik a Szalajka völgyhöz, de nem akartam azt túl zsúfoltra csinálni, ezért lett egy külön bejegyzés a vasúttal kapcsolatban. Ez a kisvasút korábban a fakitermelést szolgálta. Miután ez (szerencsére) már nem mozgatja a vasutat…

VasútállomásBudapest, a 4-es metró Kelenföld vasútállomás megállója, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vettem észre, hogy a 4-es metró ideiglenes (végleges) kelenföldi végállomásáról nem írtam. Essünk túl rajta, hogy legyen a sorozat teljes, ígérem nem lesz hosszú. Amint azt írtam, ahogy haladunk kifelé a belváros…

VasútWeiz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Weiz nagyobb nevezetességeivel már foglalkoztunk, most nézzük a városkát úgy magában. Az egyik érdekessége, hogy a városközpont (Főtér - Hauptplatz) a város szélén található. Az itt már meglátogatott Taborhaus mögött…

Drótkötél vasútFunivia Stazione

San Marino-ba, pontosabban a Titán-hegyre legkönnyebben a felvonóval lehet feljutni. Csodálatos kilátás nyílik innen a hegy alatt elterülő városra, melynek neve: Borgo Maggiore. Az állomás hátfalán láthatjuk: A…

Fogaskerekű vasútJungfrau Region, Kleine Scheidegg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most a Jungfrau Régió egyik nagy csomópontjáról lesz szó. Itt szó szerint összefutnak az utak (gyalogutak, (fogaskerekű) vasutak). Interlakenből a kék sárga vasúttal elindulva eljuthatunk Lauterbrunnen-be ill. Grindelwald-ba…

VasútStarý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán…

VasútTvrdošovce (Tardoskedd), szabadtéri vasúti skanzen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Sokan tudják, hogy vasút fotózással is foglalkozom, ezért sokszor elolvasom az Indóház c. havi folyóiratot, hogy az újdonságokról értesülhessek. Itt olvastam, hogy nem messze Érsekújvártól Tardoskedden van egy kis vasúti múzeum, ami bár…

Oszd meg ezt a keresést: marek vašut